Influencers

Total reach

Total clicks

Bol.com CASE
August 16, 2022

Bol.com

Bol.com CASE

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie en pitch koos Bol.com Femmefab als dé family influencer agency vanwege onze sterk onderbouwde en duidelijke strategie. Kleinschalige campagnes werden via Dept agency opgezet en wegens het succes is dit uitvergroot naar het oppakken van de volledige influencer marketing. Bol.com, moeten we nog uitleggen wat dat is? Toonaangevend in de Nederlandse markt en Bol is simpelweg voor alles en iedereen. Laten wij nou net hét netwerk hebben waarmee we iedereen kunnen bereiken.

De twee belangrijke campagnes waar wij de volledige influencer strategie en -executie voor deden zijn de Sinterklaas-campagne (De Grote Speelgoedboek App), en de kerstcampagne (De Winkel van Kerststerren). Van strategie en influencer selectie tot de briefing en begeleiding van influencers met alle content als projectmanagement van de campagnes. Dit alles met extreem strakke deadlines.

De focus van de campagnes lag op family influencers. In totaal werkten we met 36 influencers uit de Nederlandse en Belgische markt. De juiste influencer match speelde hier een belangrijke rol. In de selectie hielden we rekening met verschil in levensstijl van de influencer, verschil in leeftijd qua doelgroep, man-/vrouwverdeling en uiteraard ook diversiteit.