VTech

Voor het vierde jaar op rij verzorgen wij de influencer marketing voor VTech. VTech is wereldleider in elektronisch en educatief speelgoed en maakt gebruik van de allernieuwste technologie om innovatief, educatief en leuk speelgoed aan te bieden voor alle ouders die zich bezighouden met de ontwikkeling van hun kind.

Elise Joanne, Kelly Caresse, Kim Jacobs, Once Upon a Pink Cloud en More Than a Mom. ambassadeurs uit onze eigen femmely, laten ook dit jaar weer met Instagram-content het leukste en nieuwste speelgoed zien. Hun enthousiasme en authenticiteit zorgt voor een alsmaar groeiende fanbase. Daarnaast pakken we dit jaar de Belgische markt mee door de influencer Elle&Rapha toe te voegen aan de ambassadeurs. Met ruim 3,6 miljoen weergaven op jaarbasis nemen de influencers op eigen wijze middels reels, posts en stories hun volgers mee in de kleurrijke speelgoedwereld van VTech.

Lidl

Voor Lidl zetten we gedurende het jaar verschillende campagnes op waarbij we inspelen op zowel hun ruime food- als non food-assortiment. Denk hierbij aan Veggie Vegan Week, het Kerst Delicieux assortiment en de bekende Parkside boor.

Onze femmely kent heel wat foodies! Kim Jacobs, Mama Lotje, Eline Zwitser, Kelly Caresse en Newbornfitmama maken daarom op Instagram de lekkerste recepten met Lidl-producten. Daarnaast steken ze ook graag hun handen uit de mouwen om aan de slag te gaan met een DIY-project. En dat is mooi, want bij Lidl kan het allemaal!

Parkside Boor

Veggie Vegan Week

Kerst Delicieux

Het doel van de campagnes is dan ook om volgers bekend te maken met het veelzijdige assortiment van Lidl. In totaal zijn er door middel van de inzet van Instagram 1,6 miljoen weergaven behaald.

Snuggs

Het merk Snuggs biedt vrouwen comfort, zelfverzekerdheid en vrijheid. Diverse influencers zijn ingezet voor een campagne met het menstruatie-ondergoedmerk. Sommige influencers bleken op voorhand wat sceptisch, maar waren na een test volledig overtuigd. Deze overtuigingen en ervaringen werden gedeeld met de volgers middels taboedoorbrekende storytelling. Ook werd er herhalende content gemaakt om het product over een langere periode te laden onder de doelgroep. Dit bleek een succesvolle formule voor Snuggs, waarbij veel awareness werd gecreëerd, wat ook weer leidde tot aankopen.

“Onder andere MamaLotje, Kim Jacobs en Elise Joanne zijn allemaal fan!”

Storytel

Storytel heeft duizenden luisterboeken en e-books in één app. Om de nieuwe serie Dierengeluiden te promoten heeft het PR bureau Glasnost onze hulp ingeschakeld om een leuke campagne met activatie te bedenken. Hiervoor hebben we een speurtocht ontwikkeld gebaseerd op het verhaal van de serie Dierengeluiden. De speurtocht is gedeeld op de blogs van Ladylemonade en Club van Relaxte Moeders, welke perfect aansluiten op de doelgroep van de serie.

Daarnaast zijn er verschillende influencers ingezet met kinderen in de juiste leeftijd, zoals Kellycaresse, More Than A Mom en Lizet Greve, om een reel te maken waarin de speurtocht uitgevoerd wordt. Dit heeft leuke en gezellige beelden opgeleverd waardoor veel ouders enthousiast zijn geworden en de speurtocht hebben gedownload. In totaal is de speurtocht meer dan 3.000 keer geopend.

Bite Away®

Niets irritanter dan een insectenbeet, maar hou de Bite Away vijf seconden op de jeukende plek en je uitslag verdwijnt als sneeuw voor de zon. En de influencers hebben het getest: of je nu gebeten bent door een mug of bultjes hebt van een eikenprocessierups – de Bite Away werkt.

Dat verdiende meer naamsbekendheid, en daarom zijn wij voor het tweede jaar op rij gevraagd om dit te realiseren. Hierbij lag een duidelijke focus op conversie. De influencers mochten op hun eigen passende manier de content inzetten: niet te serieus, maar met een knipoog. De gevarieerde selectie aan influencers resulteerde in veel verkopen!

Hairlust

Hairlust: dit duurzame merk in haarverzorging, haarsupplementen en haaraccessoires was in Scandinavië al hartstikke bekend – aan ons de taak om deze bekendheid door te trekken naar de Nederlandse markt. Hiervoor lieten beauties Michelle, Elise, Kim en Kelly hun creativiteit los op de briefing en producten. Tutorials, haarroutines, inkijkjes in badkamers en persoonlijke- en herkenbare haarsituaties zijn gedeeld onder duizenden vrouwen. Dat resulteerde in een Instagram-bereik van 1,2 views. And counting!

“In totaal is middels de inzet van Instagram een bereik behaald van 1,2 miljoen views and counting”

Squla

Squla, het leukste online oefenprogramma voor thuis met meer dan 70.000 games en quizzen in alle schoolvakken. Spelenderwijs leren helpt ieder kind in groep 1 t/m 8, op elk niveau. Of het nu extra oefening nodig heeft, of juist meer uitdaging zoekt.

Voor het vierde jaar op rij helpen we Squla met het opzetten van een influencer marketing strategie. We vinden de juiste match, maken een passende selectie zowel binnen als buiten ons portfolio en spelen in op de juiste doelgroep: moeders met jonge kinderen. Met nieuwe en herhalende selectie van influencers binnen en buiten onze femmely bouwen we mee aan het genereren van sales en het verhogen van de engagement.

Noppies

Het ouderschap kan uitdagend zijn, dat begrijpt Noppies als geen ander. Met hun Noppies Veerkracht-campagne omarmden zij de imperfecties rondom het ouderschap door zich in te zetten voor de 1001 Kritieke Dagen: de 1001 eerste dagen van een kindje – van conceptie tot de eerste twee levensjaren. Deze dagen zijn het allerbelangrijkst voor een veilige hechting. Ikvrouwvanjou, Michelle Bollen en More Than a Mom uit onze eigen femmely beamen dit en stelden zich kwetsbaar op over dit onderwerp.

Middels een videoserie bestaande uit vier afleveringen en bijbehorende content op Instagram voerden zij gesprekken over zwanger worden, zwangerschap, bevalling & kraamtijd en de eerste twee jaar. Het doel van de campagne was dan ook om bekendheid te creëren rondom de 1001 Kritieke Dagen. En dat lukte! Met ruim 2 miljoen weergaven op Instagram spraken zij zich uit over het ouderschap en vertelden zij open over hoe zij de eerste 1001 dagen van hun kindje beleefden. Eerlijke, authentieke en persoonlijke content, wat voor veel herkenbaarheid onder de volgers zorgde.

ARMEDANGELS

Een merk met een missie! ARMEDANGELS is not here to make fashion, it’s here to make a change. Zo kent het Duitse kledingmerk een milieuvriendelijk productieproces zonder giftige chemicaliën, bodemschade, vervuilende afvalwaterstromen en verbruiken ze minder energie en water. En dat is goed voor, nou ja, eigenlijk iedereen!

Om de wereld een stukje milieubewuster te maken en het merk onder de aandacht te brengen, selecteerden wij voor ARMEDANGELS influencers om deze bewustwording te vergroten. Sommige influencers hadden al een duidelijke link met duurzaamheid, anderen ontdekten door middel van deze campagne over het belang van deze wereldwijde missie. Sinds 2021 zetten wij campagnematig influencers in voor ARMEDANGELS. Campagnes zoals Detox Denim, Green Week en Active Wear zorgden ervoor dat onder andere Annemerel, Ikvrouwvanjou en MamaLotje hun volgers inspireerden met duurzame outfits. #hellofuture #madetomakeadifference

Bol.com

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie en pitch koos Bol.com Femmefab als dé family influencer agency vanwege onze sterk onderbouwde en duidelijke strategie. Kleinschalige campagnes werden via Dept agency opgezet en wegens het succes is dit uitvergroot naar het oppakken van de volledige influencer marketing. Bol.com, moeten we nog uitleggen wat dat is? Toonaangevend in de Nederlandse markt en Bol is simpelweg voor alles en iedereen. Laten wij nou net hét netwerk hebben waarmee we iedereen kunnen bereiken.

De twee belangrijke campagnes waar wij de volledige influencer strategie en -executie voor deden zijn de Sinterklaas-campagne (De Grote Speelgoedboek App), en de kerstcampagne (De Winkel van Kerststerren). Van strategie en influencer selectie tot de briefing en begeleiding van influencers met alle content als projectmanagement van de campagnes. Dit alles met extreem strakke deadlines.

De focus van de campagnes lag op family influencers. In totaal werkten we met 36 influencers uit de Nederlandse en Belgische markt. De juiste influencer match speelde hier een belangrijke rol. In de selectie hielden we rekening met verschil in levensstijl van de influencer, verschil in leeftijd qua doelgroep, man-/vrouwverdeling en uiteraard ook diversiteit.

Cases